Diarium

Diarium on terapeuteille ja terveydenhuollon ammattilaisille suunniteltu potilastietojärjestelmä, jonka monipuolisuus avaa täysin uusia mahdollisuuksia ja helppokäyttöisyys vapauttaa aikaa varsinaiseen työhön.

Haasteiden tunnistaminen ja tavoitteet

Diariumin aiemmassa verkkosivustossa oli selkeitä ongelmia, kuten epäselvä käyttäjäpolku ja monimutkainen tilauslomake. Tavoitteena oli luoda uusi sivusto, joka vastaisi uusia brändiohjeistuksia ja parantaisi verkkokonversioita.

Kotisivujen suunnittelu ja alkukartoitus

Projektin alussa syvennyimme Diariumin toimialaan, myynnin prosesseihin ja tarpeisiin, jotta voitiin suunnitella verkkosivusto, joka tukisi heidän myyntitoimintaansa ja tarjoaisi samankaltaisen tilausprosessin myös verkossa. Uuden sivuston ulkoasu suunniteltiin Diariumin juuri päivitetyn brändiohjeistuksen mukaisesti, jotta brändin viestintä olisi yhdenmukaista kaikissa kanavissa.

Uudelleensuunnitteluvaiheessa tehtiin useita käyttäjätestauksia, joiden avulla saatiin arvokasta palautetta, joka vaikutti suunnitteluratkaisuihin. Palautetta otettiin huomioon myös verkkosivuston kehitysvaiheessa ja sen jälkeen, varmistaen verkkosivuston sujuvan toiminnan. Verkkosivuston käyttökokemus suunniteltiin skaalautuvaksi kaikenkokoisille näytöille alusta lähtien. Lisäksi Kuasin laadunvarmistusprosessi takasi verkkosivuston toimivuuden kaikilla laitteilla ja selaimilla.

Uusien kotisivujen toteutus Webflowlla

Avainominaisuudet ja toiminnot

Uudessa verkkosivustossa esiteltiin selkeästi hinnoittelu, tuoteominaisuudet ja uudet yksinkertaistetut tilauslomakkeet. Pipedrive CRM ja Active Campaign integroitiin saumattomasti uudelle verkkosivustolle, jolloin myynti- ja markkinointiprosessit voitiin yhdistää tehokkaasti.

Suunnittelimme uuden intuitiivisen tilauslomakkeen ja asiakaspolut sivustolle.

Sisällön migraatio WordPressistä Webflow CMS:ään

Diariumin aiempi sisältö siirrettiin sujuvasti vanhasta WordPress CMS:stä uuteen Webflow CMS:ään. Sivustolle siirrettiin blogikirjoitukset, referenssit ja muu sisältö.

Suorituskyvyn optimointi

Verkkosivuston latausnopeutta ja suorituskykyä parannettiin optimoimalla koodi ja käyttämällä moderneja kuvamuotoja.

Projektin ajankohta

5-6/2023

Käytetyt työkalut
Figma
Webflow
Pipedrive
Active Campaign
Kategoriat
No items found.

Ennen

  • Sivuston ulkoasu ei ollut nykyaikainen eikä brändi-ilmeen mukainen.
  • Sivuston päivitys oli haastavaa eikä sivusto toiminut markkinoinnin resurssina.
  • Tilausprosessi ja asiakaspolut olivat epäselvät eikä konversioita tullut verkosta.

  • Uusi nykyaikainen ja brändin mukainen visuaalinen ilme läpi sivuston.
  • Ketterät työkalut sivuston ylläpitoon ja päivitykseen. Sivusto tukee markkinoinnin ja myynnin aktiviteetteja.
  • Intuitiivinen ja nykyaikainen tilauspolku.
  • Saumaton online- ja offline myynnin yhteys.
No items found.