Haasteiden tunnistaminen ja tavoitteet
Diariumin aiemmassa verkkosivustossa oli selkeitä ongelmia, kuten epäselvä käyttäjäpolku ja monimutkainen tilauslomake. Tavoitteena oli luoda uusi sivusto, joka vastaisi uusia brändiohjeistuksia ja parantaisi verkkokonversioita.
Kotisivujen suunnittelu ja alkukartoitus
Projektin alussa syvennyimme Diariumin toimialaan, myynnin prosesseihin ja tarpeisiin, jotta voitiin suunnitella verkkosivusto, joka tukisi heidän myyntitoimintaansa ja tarjoaisi samankaltaisen tilausprosessin myös verkossa. Uuden sivuston ulkoasu suunniteltiin Diariumin juuri päivitetyn brändiohjeistuksen mukaisesti, jotta brändin viestintä olisi yhdenmukaista kaikissa kanavissa.
Uudelleensuunnitteluvaiheessa tehtiin useita käyttäjätestauksia, joiden avulla saatiin arvokasta palautetta, joka vaikutti suunnitteluratkaisuihin. Palautetta otettiin huomioon myös verkkosivuston kehitysvaiheessa ja sen jälkeen, varmistaen verkkosivuston sujuvan toiminnan. Verkkosivuston käyttökokemus suunniteltiin skaalautuvaksi kaikenkokoisille näytöille alusta lähtien. Lisäksi Kuasin laadunvarmistusprosessi takasi verkkosivuston toimivuuden kaikilla laitteilla ja selaimilla.
Uusien kotisivujen toteutus Webflowlla
Avainominaisuudet ja toiminnot
Uudessa verkkosivustossa esiteltiin selkeästi hinnoittelu, tuoteominaisuudet ja uudet yksinkertaistetut tilauslomakkeet. Pipedrive CRM ja Active Campaign integroitiin saumattomasti uudelle verkkosivustolle, jolloin myynti- ja markkinointiprosessit voitiin yhdistää tehokkaasti.
Sisällön migraatio WordPressistä Webflow CMS:ään
Diariumin aiempi sisältö siirrettiin sujuvasti vanhasta WordPress CMS:stä uuteen Webflow CMS:ään. Sivustolle siirrettiin blogikirjoitukset, referenssit ja muu sisältö.
Suorituskyvyn optimointi
Verkkosivuston latausnopeutta ja suorituskykyä parannettiin optimoimalla koodi ja käyttämällä moderneja kuvamuotoja.
5-6/2023