Kuasi toteutti Maptionnairen uudet Webflow kotisivut. Projektin ytimessä oli kokonaisvaltainen uudelleensuunnittelu, joka sisälsi uuden visuaalisen ilmeen sekä sivuston layoutien suunnittelun. Tärkeimpänä tavoitteena oli rakentaa monikielinen, nopea ja hakukoneoptimoinnin huomioiva sivusto, joka olisi helppokäyttöinen sekä nykyaikainen.
Webflow-alustaan siirtyminen ja Kuasin teknisen SEO:n osaaminen ovat näyttäytyneet merkittävänä tekijänä kävijöiden huomattavassa kasvussa ja meille merkityksellisten liidien kasvaneessa määrässä ja paremmassa laadussa.
Verkkosivujemme kävijämäärät ovat tuplaantuneet vuoden takaisesta ja tämä muutos oli nähtävissä jo viikoissa uuden sivuston julkaisun jälkeen. Vaikka kävijämäärillä sanotaan kestävän noin pari kuukautta palata edes samalle tasolle kuin ennen uudistusta. Pitää kuitenkin muistaa, että verkkosivu-uudistus ei yksinään tee ihmeitä, vaan kokonaisvaltainen SEO on otettava uudistusprojektissa huomioon - ilman hakukoneoptimoituja sisältöjä tämä ei olisi ollut mahdollista. Ja julkaisun jälkeen on oltava kohdeyleisön tavoista ja tarpeista ajan tasalla niin sisällöllisesti kuin verkkosivujen käyttökokemuksen osalta, jotta kasvusuhdanne säilyy.
Webflow on alustana ilman muuta monimutkaisempi kuin käyttäjälleen vahvasti rajatut ja valmiita sivupohjia käyttävät alustat, jollainen meillä Maptionnairellakin oli ennen verkkosivu-uudistusta käytössä. Webflow tuntuu kuitenkin verkkosivujen kanssa työskennelleelle melko intuitiiviselta, kunhan pääsee alustan saloihin kiinni. Siinä suuri onni on ollut Kuasilta saatu, verkkosivupakettiinkin kuuluva, konsultointiapu kinkkisen paikan sattuessa. Myynnin ja markkinoinnin alustojen integraatioihin käytämme Zapier-alustaa, jonne Kuasilta rakensivat meille integraatiot verkkosivuprojektin yhteydessä.
Yhteistyö Kuasin kanssa on ollut ehdottomasti mukavaa ja mutkatonta. Kuasilaiset ovat asiantuntijoita omalla alallaan, mikä välittyy hyvän asiakaspalvelun, tarkan työn jäljen ja ammattimaisen otteen kautta. Projekti tuli hyvässä yhteishengessä päätökseen, yhteen hiileen puhaltaen.
Anne-Mari Jääskeläinen, Maptionnaire
Marketing Website and Analytics Specialist
Kuasi toteutti uuden sivuston Webflow-alustalla tarjoten samalla saumattoman siirtymisen Squarespacesta Webflow’n sisällönhallintajärjestelmään. Squarespace ei mahdollista sisältöjen viemistä Webflow'n kanssa yhteensopivassa muodossa, jonka vuoksi kehitimme menetelmän jonka avulla sisällöt saatiin siirrettyä automaattisesti sen sijaan, että +100 sisältökohdetta olisi jouduttu manuaalisesti siirtämään.
Projektin monipuolisuus sisälsi myös integroinnin Maptionnairen käyttämään CRM-järjestelmään, mikä tehosti yrityksen sisäistä toimintaa. Lisäksi sivusto päivitettiin vastaamaan GDPR:n asettamia vaatimuksia, integroimalla säännösten mukainen evästehallinta.
Tarjosimme myös kattavan Webflow koulutuksen Maptionnairen markkinointitiimille. Tämä koulutus Webflow’n käytössä auttoi tiimiä hyödyntämään uutta sivustoa tehokkaana markkinoinnin työkaluna. Nyt markkinointi pystyy helposti päivittämään sivuston sisältöjä ja julkaisemaan uusia laskeutumissivuja markkinointikampanjoiden tueksi.
Yhteistyössä Kuasin kanssa Maptionnaire sai modernin ja monipuolisen sivuston, joka ei ainoastaan täyttänyt teknisiä vaatimuksia, vaan oli myös strateginen väline yrityksen kasvulle ja markkinoinnin tehokkuudelle.
5-7/2023