Google-mainonta on todistetusti asiakkaillemme yksi tehokkaimmista, ellei tehokkain kanava hankkia uusia asiakkaita. Kerron tässä artikkelissa viisi syytä aloittaa Google-mainonta heti.
Google-mainonta tavoittaa asiakkaat oikealla hetkellä
Mainostamalla yritystäsi Googlessa tavoitat uusia potentiaalisia asiakkaita juuri silloin, kun he etsivät tuotettasi tai palveluasi. Et siis yritä herättää kysyntää vaan yksinkertaisesti vastaat jo olemassa olevaan tarpeeseen.
Mainoksesi Googlessa näytetään käyttäjän tekemän haun perusteella. Valitset itse mitä hakusanoja käytettäessä haluat mainoksesi näytettävän. Jos yrityksesi tekee kattoremontteja voit näyttää mainoksia henkilöille, jotka etsivät kattoremontille tekijää. Jos myyt kasvomaskeja verkkokaupassa, voit näyttää mainoksia niille jotka etsivät kasvomaskeja Googlesta.
Google-mainonta on tarkkaan kohdennettavissa
Sen lisäksi, että Google-mainonta kohdennetaan niille ketkä etsivät tuotteitasi mainonta voidaan kohdentaa maantieteellisesti alueelle, jossa yrityksesi toimii tai johon toimitat tuotteitasi. Ei siis tarvitse pelätä, että mainoksiasi näytetään rapakon toisella puolella ja saat tilauksia tai tarjouspyyntöjä, joihin et voi vastata tai toimittaa tuotteita.
Alueellisen kohdennuksen lisäksi voit valita milloin mainoksiasi näytetään. Voit valita näyttää mainoksia esimerkiksi yrityksesi aukioloaikojen puitteissa. Lisäksi mainonnan tarkemmassa kohdennuksessa voidaan hyödyntää henkilön kiinnostuksen kohteita sekä tietoja verkkosivustoista, joissa hän on viimeaikoina käynyt.
Google-mainonnan hinta on sidottu tuloksiin
Mainosten näyttäminen Googlessa ei maksa yrityksellesi mitään. Mainonnan hinta on sidottu puhtaasti tuloksiin, eli siihen kun yrityksesi potentiaalinen asiakas siirtyy mainosta klikkaamalla ottamaan yhteyttä yritykseesi tai tarkastelemaan verkkosivustoanne.
Mainoksen klikkaus voidaan toiminnastanne riippuen asettaa joko aloittamaan puhelu yritykseenne, täyttämään yhteystietolomake, lähettämään tekstiviestitiedustelu, pyytämään reittiohjeet tai kuten mainittu ohjaamaan henkilö verkkosivuillenne.
Google-mainonnan tulokset ovat todistettavissa ja mitattavissa
Mistä sitten tietää miten hyvin Google-mainonta toimii? Oikein käyttöönotetulla ja asennetulla konversioseurannalla pystytään seuraamaan tarkasti moniko mainosta klikanneista päätyy asiakkaaksenne. Konversioseuranta asetetaan seuraamaan liiketoiminnallenne tärkeimpiä tavotteita, kuten tarjouspyyntölomakkeiden täyttöä sivustollanne, ajanvarausta, verkkokauppatilausta tai muuta vastaavaa.
Tiedät aina euromääräisen tuloksen, jonka Google-mainonta on yrityksellesi tuonut ja tiedät näin onko mainonta yrityksellesi kannattavaa.
Yllä olevasta kuvakaappauksesta näet miten asiakkaamme on viimeisen vuoden aikana saanut Google-mainonnalla lähes 470 tarjouspyyntöä. Yrityksen 1500-2000 euron kuukausittainen investointi Google-mainontaan tuottaa lähes 2 miljoonan euron liikevaihdon.
Google-mainonta on mahdollista aloittaa pienelläkin budjetilla
Voit aloittaa Google-mainonnan oikeastaan juuri sillä budjetilla mikä teille sopii. Yleensä markkinointi Googlessa aloitetaan 500-2000 euron kuukausibudjetilla, mutta halutessasi voit aloittaa vieläkin maltillisemmin.
On kuitenkin syytä olla realisti. 2000 euron budjetilla saat todennäköisesti kymmenen kertaa enemmän mainoksen klikkauksia kuin 200 euron budjetilla ja myös samassa suhteessa kauppaa.
Miten aloittaa mainonta Googlessa?
Ota meihin rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää. Kartoitamme mielellämme kanssanne yritystoiminnallenne kannattavimmat avainsanat ja teemme arvion markkinoinnin tuloksista ja kustannuksista. Jätä yhteydenottopyyntö lomakkeella tai sähköpostitse osoitteeseen hello@kuasi.fi tai ota yhteyttä chatissa 24/7.