Kuinka kasvattaa verkkokaupan myyntiä?
Valtaosa yhteydenotoista, joita meidän suuntaamme tulee koskee juuri tavoitetta kasvattaa verkkokaupan myyntiä ja koska olemme onnistuneesti auttaneet useita verkkokauppiaita kasvattamaan myyntiä ajattelimme jakaa muutaman tärkeän ajatuksen siitä kuinka kasvattaa verkkokaupan myyntiä erittäin nopeasti ja edullisesti. Jokaiselle verkkokauppiaalle on tärkeää, että verkkokauppa tuottaa myyntiä. Verkkokauppa oikein hallinnoituna on jopa yksi helpoiten ellei helpoin skaalattavista liiketoiminnan muodoista, kun seuraavat osa-alueet ovat oikein hoidettuja.
Verkkokaupan markkinointi.
Koska - kuten nimestäkin selvästi käy ilmi - on verkkokauppa verkossa, kauppa käy verkossa löytyvät myös asiakkaat verkkokauppaasi verkosta. Verkkokaupan markkinointi on ehdottomasti verkkokaupan myynnin kannalta tärkein osa-alue. Olipa verkkokauppasi kuinka viimeisen päälle hiottu ja laadukkaasti toteutettu tahansa ei se tuota mitään jos kauppaan ei saada myymiesi tuotteiden tarpeessa olevia asiakkaita. Verkkokaupan markkinoinnissa on kuitenkin toteutettavaa tarkkaa mainonnan kulujen seurantaa ja optimointia, jotta tilauksen saamiseksi käytetty markkinointibudjetti ei ylitä tilauksesta koituvaa tuottoa - ainakaan pitkällä aikavälillä. Koska usein etenkin kuluttajille suunnatussa verkkokaupassa saattaa tuotteiden kate olla melko vähäinen on erityisen tärkeää löytää oikeat markkinointialustat, jotka tuovat oikeat asiakkaat kauppaasi riittävän edullisesti.
Verkkokaupan seuranta ja analysointi.
Jotta verkkokaupan myyntiä voidaan kasvattaa pienelläkin budjetilla ja alusta lähtien tuottoisasti on erityisen tärkeää, että verkkokaupan seuranta on kunnossa ja tuloksia analysoidaan säännöllisesti ja kattavasti.Kun saat tilauksen - tiedätkö mistä asiakas löysi verkkokauppaasi ja miksi hän tilasi?Jos et - on markkinointisi hakuammuntaa tarkka-ammunnan sijaan. Jos tietäisit, että esimerkiksi Facebook mainonta, joka on kohdistettu yli 30, mutta alle 50 vuotiaille tuo kaikki tilaukset Facebook mainonnan osalta mainostaisitko edelleen kaikille ikäluokille? Todennäköisesti et.
Sujuva ostokokemus.
Siinä missä on elintärkeää seurata verkkokaupan markkinoinnin tuloksia on myös tärkeää seurata käyttäytymistä itse kaupassa. Tiedätkö esimerkiksi moniko kauppasi vierailijoista tutustuu tuotteisiin ja kuinka moneen tuotteeseen? Entä kuinka moni lisää tuotteen ostoskoriin ja kuinka moni heistä kuitenkin jättää tilauksen tekemättä? Miksi tämä on tärkeää jos kauppa kuitenkin tuottaa kiitettävästi tilauksia? Vaikka kauppasi tuottaisikin riittävästi, mutta saisit tietää, että vain 1 % asiakkaista, jotka lisäävät tuotteen ostoskoriin oikeasti tekee tilauksen haluaisit varmasti tietää mistä tämä johtuu ja pyrkiä parantamaan tilannetta, eikö totta? Verkkokaupan ostokokemuksen sujuvuus on elintärkeä osa, jotta markkinoinnin kautta tulevat asiakkaat tekevät tilauksen ja verkkokauppasi toimii täydellä teholla.
Kasvua verkkokaupan myyntiin!
Sen lisäksi, että toteutamme kokonaisvaltaisia digimarkkinointi- ja verkkokaupparatkaisuja saat meiltä myös konsultointia verkkokaupan myynnin kasvattamiseen. Ota meihin yhteyttä ja varaa aika asiantuntijamme kanssa.