Syyt uudistuksen takana
Kipinä uudistukseen syttyi jo vuoden 2020 loppupuolella, kun huomasimme että aiemmin suuremmassa roolissa olleet markkinointipalvelumme olivat jo jääneet taka-alalle ja tuotimme digimarkkinointia enää muutamalle asiakkaallemme. Myös tahtotila jo silloin itsellämme oli keskittyä entistä enemmän visuaalisesti näyttävien sivusto- ja verkkokaupparatkaisujen tuotantoon.
Koimme, että nimi KuuselaMedia viittaa liian vahvasti aiempaan markkinointipalveluihin keskittyneeseen toimintaamme ja myös asiakkaat, joiden kanssa keskustelimme usein yllättyivät siitä, että tuotamme myös sivusto- ja verkkokaupparatkaisuja vaikka halusimme asetelman olevan juuri toisin päin: sivustoratkaisujen piti olla ensisijainen palvelumme, joita tuetaan digitaalisella markkinoinnilla.
Päätöstä toiminnan kirkastuksen tarpeellisuudesta lujittivat viikottaiset markkinointipalveluita koskevat yhteydenotot, joista suureen osaan heti kättelyssä jouduimme toteamaan, että ilman kattavaa sivustouudistusta ei markkinointia ole kannattavaa lähteä tekemään.
Olemme huomanneet selkeän eron toteuttamiemme markkinointiratkaisujen tuottavuudessa omien sivustoasiakkaidemme ja asiakkaiden välillä, joiden sivusto on tuotettu muun kuin meidän toimestamme. Verkkosivusto on kuitenkin kaiken markkinoinnin kulmakivi ja tärkein yksittäinen osa-alue. Näkyvyyden ja liikenteen ostaminen isolla rahalla puutteelliselle, epäammattimaiselle tai hitaasti latautuvalle sivustolle ei saavuta mainoseuroille toivottua lopputulosta.
Jatkossa keskitymme kokonaisvaltaisesti ydinosaamiseemme, eli laadukkaisiin sivusto- ja verkkokauppatoteutuksiin. Muita palveluitamme kuten digitaalisen markkinoinnin hallinnointia ja hakukoneoptimointia tuotamme vain sivustoasiakkaistamme.
Lähes alusta lähtien verkkosivustoprojekteissamme merkittävästi aikaa on vienyt verkkotunnusten, hostingin ja migraatioiden hoitaminen. Tästä syystä ajoimmekin jo vuonna 2020 hostingpalveluidemme tarjonnan alas, mutta tämä ei kuitenkaan tuonut merkittävää ajansäästöä sillä vaikka me emme sivustoa tulisi ylläpitämään edelleen osana projektia jouduimme hoitamaan näitä aikaa vieviä toimenpiteitä, jotka eivät kuitenkaan asiakkaallemme tuoneet mitään varsinaista lisäarvoa.
Uusi brändi, uudet työkalut
Olemme jo jonkin aikaa käyttäneet asiakasprojekteissamme verkkosivujen kehitykseen ja ylläpitoon Webflow:ta WordPressin sijaan. Webflow on selainpohjainen ratkaisu visuaalisesti näyttävien ja suorituskykyisten verkkosivujen tuotantoon. Webflowlla tuotetut verkkosivut ylläpidetään Amazon AWS pilvipalvelussa, johon luottavat mm. Netflix, Adobe, Airbnb, Pinterest ja Slack. Mikä parasta käyttäessämme Webflowta asiakkaidemme verkkosivujen toteutukseen saamme uuden sivuston tuotannon aloitettua yhdellä klikkauksella ja pystymme käyttämään aikamme itse sivuston toteutukseen eikä aikaa kulu webhotellien aktivointiin, WordPressin asennukseen tai muuhun turhaan.
Vastaavasti tulemme jatkossa keskittymään ensisijaisesti ns. no-code kehitykseen, eli Webflow:n kaltaisten valmiiden laadukkaiden ratkaisujen hyödyntämistä asiakasprojekteissa manuaalisen koodin naputtelun sijaan. Ymmärrämme, että tietyissä tilanteissa omat räätälöidyt itse koodatut ratkaisut tuovat yritykselle lisäarvoa ja näissä tilanteissa asiantuntijaverkostostamme löytyy myös osaavat tekijät tarvittaessa kokonaisvaltaisten verkkopalveluiden toteutukseen. Käyttämämme no-code työkalut mahdollistavat edullisemman ja nopeamman tavan esimerkiksi liikeidean tai tuotteen uuden ominaisuuden testaukseen ennen vaativampaa ohjelmistoprojektia.
Mikä ei muutu?
Laskutustietomme, y-tunnus, omistajuus ja muut asiat yrityksemme toiminnan taustalla pysyvät ennallaan. Myös aiemmin käytössä olleet @kuuselamedia.fi -päätteiset sähköpostiosoitteet ohjaavat edelleen perille. Uudet henkilöstömme sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@kuasi.fi.