Mikä on TikTok?
TikTok on lyhyiden pystyvideoiden julkaisuun keskittyvä sosiaalisen median alusta. TikTok on saavuttanut suunnattoman suosion äärimmäisen toimivan algoritmin avulla, joka tuo käyttäjän silmien eteen häntä todennäköisesti kiinnostavaa sisältöä hyvin suurella onnistumisprosentilla.
TikTokilla on maailmanlaajuisesti yli miljardi käyttäjää ja vuoden 2022 loppuun mennessä määrän arvioidaan olevan lähellä kahta miljardia.
Suomessa on tämän artikkelin kirjoitushetkellä 1,1 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää.
Miten TikTok mainonta toimii?
TikTok-mainonta on mahdollista kohdentaa mm. sukupuolen, iän ja alueen lisäksi kiinnostuksen kohteiden perusteella. TikTok kerää aktiivisesti tietoa käyttäjistään ja alustan luomat markkinointikohderyhmät ovat tuoneet todella merkittäviä tuloksia mainostajille.
TikTok mainonta optimoidaan tukemaan teille tärkeitä tavoitteita. Jos tavoitteena on saada näkyvyyttä ostetaan mahdollisimman kustannustehokkaasti näyttökertoja, jos tavoite on kasvattaa kotisivujen kävijämäärää kohdennetaan mainonta yleisölle, joka todennäköisimmin klikkaa mainostasi ja vastaavasti jos halutaan ohjata käyttäjiä toimeen kuten verkko-ostokseen suunnataan mainonta yleisölle, joka todennäköisimmin on tuotteenne tarpeessa.
Mitä TikTok mainonta maksaa?
TikTok mainonta on tällä hetkellä erittäin edullista verrattuna esimerkiksi mainontaan Googlen tai Metan alustoilla (Facebook ja Instagram). Keskimääräisen klikkauksen hinta, eli CPC on toistaiseksi useilla mainostajilla ollut jopa alle 0,10 €.
Mitä ottaa huomioon TikTok mainontaa tehdessä?
TikTok ei ole alusta, johon käyttäjät tulevat tehdäkseen ostoksia tai katsoakseen mainoksia. Tämä kannattaa ottaa huomioon mainonnan sisältöä tuotettaessa.
Don't Make Ads. Make TikToks
Vaikka kyseessä on mainossisältö, jolla pyritään ohjaamaan asiakasta kohti haluttua toimintoa tai lisäämään yrityksenne näkyvyyttä tulee sisällön toimiakseen olla viihdyttävää ja persoonallista.
Valmistele verkkosivusi mainontaa varten
TikTok mainonnalla, kuten millä tahansa mainonnalla nykyään pyritään yleensä ohjaamaan kävijöitä verkkosivuille. Jotta mainonta tuottaa toivotun tuloksen täytyy mainonnan tavoitteet huomioida myös verkkosivujen kehityksessä.
- Liikenne kannattaa ohjata laskeutumissivulle, jonka aihe on yhtenäinen mainonnan sisällön kanssa.
- Laskeutumissivulla tulee olla selkeä yhteydenottokehoite.
- Varmista, että verkkosivut latautuvat nopeasti.
- Varmista, että verkkosivut kestävät suuren määrän yhtäaikaisia kävijöitä.
- Testaa, että laskeutumissivun linkit ja toiminnot, kuten lomakkeet toimivat.
- Integroi lomakkeet muihin käytössä oleviin järjestelmiin kuten CRM järjestelmään tai markkinoinnin automaation järjestelmiin.
- Asenna TikTok mainonnan konversioseurantakoodit
Jos tarvitset apua verkkosivujenne kehitykseen tai esimerkiksi uuden laskeutumissivun rakentamiseen ota meihin rohkeasti yhteyttä!